Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت صنعتی و معدنی شمالشرق شاهرود در خصوص بند 13-4 گزارش حسابرس و بازرس قانونی این شرکت درسال 1401 و الزامات حاکمیت شرکتی توضیح داد.

توضیحات "کشرق" در خصوص الزامات حاکمیت شرکتی

به گزارش کدال نگر بورس24 ، شرکت صنعتی و معدنی شمالشرق شاهرود در خصوص بند 13-4 گزارش حسابرس و بازرس قانونی این شرکت درسال 1401 و الزامات حاکمیت شرکتی اظهار داشت: هیات مدیره شرکت صنعتی و معدنی شمالشرق شاهرود بر پایه اهدف حاکمیت شرکتی و به استناد دستورالعمل مربوطه و همچنین در راستای بهبود نظام حاکمیت شرکتی با مشارکت اعضای هیئت مدیره و با استفاده از مدیران مجرب مبادرت به ایجاد کمیته های تخصصی نموده است.

 ۱- ضوابط ناظر بر کمیته های یاد شده منبعث از دستور العمل حاکمیت شرکتی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران به شرح آتی درج می گردد.

ماده (۱۵) کلیه شرکتها باید کمینه حسابرسی و کمیته انتصابات را تحت نظر هیات مدیره تشکیل و عملکرد آن را مورد نظارت قرار دهند.

همچنین شرکتها در صورت اعلام سازمان یا به تشخیص هیات مدیره باید سایر کمیتمهای تخصصی از قبیل کمیته ریسک و جبران خدمات را تحت نظر هیات مدیره تشکیل و عملکرد آن ها را مورد نظارت قرار دهند.


تبصره ۱ بانکها و شرکتهای بیمه باید علاوه بر تشکیل کمیته های مدنظر این دستور العمل، کمیته های تعیین شده توسط بانک مرکزی و بیمه مرکزی طبق قوانین و مقررات مرتبط را نیز تشکیل دهند.

تبصره ۲: کمیته انتصابات حداقل از سه عضو که اکثریت آنها اعضای مستقل و غیر موظف هیات مدیره هستند. تشکیل میگردد و رئیس این کمیته باید عضو غیر موظف هیات مدیره باشد.

برخی از وظایف کمیته انتصابات به شرح زیر است.

1- بررسی و احراز شرایط مقرر برای نامزدهای هیات مدیره از جمله بررسی احراز شرایط ذکر شده در این دستور العمل در خصوص استقلال نامزدها

2- پیشنهاد انتصاب و برکناری مدیر عامل و مدیران ارشد شرکت اصلی و اعضای هیات مدیره شرکتهای
قریبی به هیات مدیره

3- پیشنهاد نامز که هایی برای عضویت در کمیته های تخصصی هیئت مدیره

4- پیشنهاد برنامه آموزشی اتخاذ سیاست های لازم به منظور توجه وظائف هیات مدیره برای اعضای جدید هیات مدیره ، مدیر عامل و مدیران ارشد

ماده 16: هیات مدیره باید فرایندی را مستقر کند که بر اساس آن هر ساله اثر بخشی هیات مدیره و مدیر عامل ، کمیته حسابرسی، سایر کمیته های تخصصی هیات مدیره و مدیر عامل و همچنین اعضای هیات مدیره ذیربط در شرکت های فرعی و وابسته را ارزیابی کند.

تمامی این ارزیابی ها باید به نحو مناسبی مستند سازی شوند. هیات مدیره باید برنامه بهبود را تنظیم و نتایج اجرای آن را مورد پیگیری و ارزیابی قرار دهد و از کیفیت اجرای آن برنامه ها اطمینان حاصل نماید.

اهداف:
کمیته حسابرسی
با هدف کمک به ایفای مسئولیت نظارتی هیات مدیره و بهبود آن جهت کسب اطمینان معقول در اثر بخشی فرایندهای نظام راهبری ، مدیریت ریسک و کنترل های داخلی، سلامت گزارشگری مالی، اثر بخشی حسابرسی داخلی، استقلال حسابرس مستقل و اثر بخشی حسابرسی مستقل و رعایت قوانین ، مقررات و الزامات تشکیل گردیده است. همچنین جلسه کمیته بصورت ماهانه و با انطباق با دوره گزارشگری مالی شرکت برگزار می گردد.

کمیته مدیریت ریسک
کمیته مدیریت ریسک بر اساس اختیارات تفویض شده از سوی هیات مدیره با هدف کمک به ایشان برای دستیابی به اهداف و برنامه های استراتژیک شرکت شکل گرفته است.

این کمیته ضمن اخذ مشاوره از خبرگان و کارشناسان مجرب در حیطه بازار کسب و کار، سمی بر یکپارچه سازی مدیریت ریسک فعالیت های شرکت ، اراده پیشنهادهای لازم در راستای افزایش بهره وری آن و کمک به مدیران ارشد، در تصمیم گیری ها دارد. همچنین این کمیته بنا به ضرورت  مناسب بودن چارچوب مدیریت ریسک شرکت را ارزیابی و کنترل نموده و نتایج را به هیات مدیره گزارش می نماید.

کمیته انتصابات
این کمیته با هدف:
1- بررسی و احراز شرایط مقرر برای نامزدهای هیات مدیره، از جمله شرایط ذکر شده در منشور فعالیت هیات مدیره

2-بررسی و احراز شرایط مقرر برای عضو مستقل هیات مدیره طبق قوانین و مقررات

3- پیشنهاد انتصاب و برکناری مدیران ارشد شرکت اصلی و اعضای هیات مدیره شرکت های فرعی به هیات مدیره

4- پیشنهاد نامزدها برای عضویت در کمیته های تخصصی به هیات مدیره تشکیل شده است.
کشرقکشرقکشرق

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24